مدیریت ریسک در بازارهای مالی وفارکس

مقالان اموزشی پیرامون مدیریت سرمایه و کنترل ریسک در بازارهای مالی

مدیریت ریسک در بازارهای مالی وفارکس

مقالان اموزشی پیرامون مدیریت سرمایه و کنترل ریسک در بازارهای مالی

باید ها و نباید ها در خرید سهام بورس و فارکس


بدوراز پیچیدگیهای فاندامنتال و تکنیکال برای انتخاب سهم خوب به موارد زیر توجه داشته باشید:
1- هیچگاه سهمی که میخرید توسط تحلیلگران فاندامنتال مردود نشده باشد. (معمولا سهم های توصیه شده توسط تحلیلگران فاندامنتالیست در بولتنهای آنها موجود است و با هزینه مناسبی در دسترس هستند.

ورود به بزرگترین گروه بورسی و فارکس

2- هیچگاه همه سبد خود را از یک گروه از سهم ها پر نکنید.

3- هیچگاه همه و یا بخش نسبتا بزرگی از سرمایه خود را روی یک سهم وارد نشوید.
4-هیچگاه همه و یا بخش بزرگی از سرمایه خود را نوسانگیری نکنید. ولی اگر فکر میکنید خیلی حرفه ای هستید این توصیه را نادیده بگیرید.
5-شرکتهای کوچک برای سهامداران عادی دارای ریسکهای بزرگ هستند آنها را بعنوان سرمایه گذاری بلند مدت بدون دانستن نقاط قوت بنیادین آنها انتخاب نکنید.
6- اگر میخواهید با سهمی به مجمع بروید دلایل فاندامنتالی ان را بدانید و توجیه منطقی داشته باشید.
7- هیچ توصیه معاملاتی را در خیابان و یا دور همی و یا حتی در تالار بورس مبنای خرید خود قرا ندهید. هر مشاوری باید مشخصات مهم و قابل قبولی داشته باشد و صرف یک توصیه دوستانه و یا رییش سفیدان دلیل برای خرید و فروش نیست.
8- هیچ روندی دائمی و همیشگی نیست پس هر لحظه آمادگی خروج از بازار را داشته باشید.
9- این که چطور خواهد شد پیشگویی است و اینکه چرا به این قیمتها در بازار رسیده ایم  هم نیاز به تحلیل فاندامنتال دارد. اگر نوسانگیر هستید این دو  به شما کمک زیادی نخواهند کرد! ولی اگر بلند مدت فکر میکنید به دلایل فاندامنتالیستها گوش کنید.
10- قبل از عمل به توصیه هر مشاوری سوابق وی را بررسی کنید و پارامترهای مهم انتخاب خودتون را امتیاز بندی کنید . اگر نمره قبولی اخذ کرد آن گاه از وی مشورت بگیرید.
11- روشهای مختلف تحلیل معمولا برتری خاصی بر هم دیگر ندارند پس فریب تبلیغات را نخورید.
12- همه کسانیکه در بازار ادعا میکننددر هیات مدیره ها و یا بدنه شرکت ها رانت دارند شیادانی بیش نیستند تا سندی برای گفته و یا ادعای خود ارائه نداده اند با آنها دمخور نشوید و حتی اگر هم مستند بود باز برای هر گفته خود باید دلیل و منطق داشته باشند. بسیاری از کلاهبرداران بازار پشت سر این افراد مخفی شده اند.
13- صرف نوسان در جهت خریدهای شما دلیل بر سود ده بودن خریدهایتان نیست و تا موقعیتی بسته نشده، سود و یا زیان احتمالی را برای خود نشمارید!
14-فریب ادعا های سودهای نجومی را نخورید این گونه سودها حتی در صورت وجود بقدری کم و استثنایی هستند که قابل صرفنظر کردن هستند. شما در لاتاری شرکت نمیکنید سهامدار و یا معامله گر هستید.
15- بازار از همه ما قویتر است در مقابل آن سرکشی نکنیم.
16- قبل از آنکه تجربه کافی بدست بیاورید به حرف دلتان گوش نکنید و پس از آنکه چند سالی در بازار تجربه کسب کردید گاهی باید از حرف دل خود پیروی کنید.
17- حرکت قیمت ها در بازار ناشی از ترس و طمع معامله گران است ببینید در کجای این دو قرار دارید و بازار در کجا قرا دارد و جایگاه خود را دربازار پیدا کنید.
18- معامله گری کاری پر تنش است از سلامتی خود غافل نشوید.

19-سهام خوب سهام شرکتی است که توانسته باشد از فیلترهای شما رد شده باشد و نه این که از توصیه های دیگران حاصل شده باشد. دقت کنید که چیزی حدود 70% افراد در این بازار دچار خطا می شوند پس حد اقل 70% توصیه های افراد منجر به زیان خواهد بود.

20- بازارهای مالی جزو معدود جاهایی است که پیروی از جمع منجر به خطا و زیان شما خواهد شد. پس خودتان را آموزش دیده و ورزیده کنید و بخودتان و روش مخصوص خود تکیه کنید.

ورود به بزرگترین گروه بورسی و فارکس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.